Het förmiddag i rodelbacken

Golfmiestro

Grattis på 15-årsdagen fina kusin

There's no place i rather be

Sommar

Tåg all day long

Göteborg --> Stockholm Central --> Borlänge och byta tåg mot Mora för att kliva av i Leksand --> Sommarstället. Så som dagen har sett ut och ska se ut. Har kommit halvvägs än så länge. I 200 km/h är jag nu påväg till Borlänge...där måste jag sen byta tåg pga att det nu tyvärr inte gick något direkttåg till Leksand.

Bella och jag skiljdes åt för ett tag sen efter den 3 timmars långa resan hem från Göteborg. Hade en timme på mig på centralen innan tåget nu gick så passade på att gå på toa och köpa något att äta. Har varken ätit någon frukost eller lunch idag av olika anledningar... så jag köpte en banan och en yummyfrutti. Bananen åkte ner i magen på några sekunder och yummyfruttin ska jag äta nu. Längtar till middagen ikväll...

Tåg all day long. Men SJs nyaste snabbtåg är så otroligt fräscha och sköna så jag klagar inte.

Behind the perfection - Mupparna 1 & 2

Göteborg

Sista heldagen här i Göteborg har vi tillbringat ute på stadens gator. Det har varit toppenväder hela dagen, klarblå himmel och strålande sol. Vi svängde in på Jensen´s Bøfhus och åt god lunch innan vi fortsatte att kolla runt i butiker och känna in staden. Middagen bestog av egen plocksallad från Coop Konsum som avnjöts i gräset i en park har i närheten.
Imorgon vid lunchtid bär det av hemmåt igen och eftersom att vi bor i Bellas syrras lägenhet så har en del av tiden nu ikväll gått åt till att städa. Det kan ju inte se ut som att en grävling har rotat runt i hela lägenheten när hennes syrra kommer hit nästa gång...
Nu ligger vi i sängen, lyssnar på musik, snackar och äter choklad... rätt gött!

Liseberg

Gårkvällen

Sad but true

Rörande

Vet ärligt talat inte hur många gånger jag har sett den här videon och hur många gånger jag lyssnat på den här låten på spotify. Jag har fastnat för den något otroligt. Jag ska inte överdriva och säga att jag grät men det är sällan jag blir så rörd över sånna här saker.
Varje gång får jag en enorm styrka och en bekräftelse från mig själv att jag duger som jag är. Exakt, precis så som jag är. Jag duger inte i allas ögon och kommer heller aldrig att göra, varken jag, du eller någon annan. But that´s how it is, alla är olika och det gör inget. Det viktigaste är att må bra i sig själv och trivas med hur man ser ut och allt man gör.
"Don´t you like you? Cause I like you!"

Nu bär vi av

God eftermiddag tänkte jag skriva innan jag insåg att klockan bara var 12.40...så god förmiddag. Just nu sitter jag på tåget påväg mot Göteborg tillsammans med Bella. Resandet började redan klockan 07.08 imorse då jag åkte från landet (Leksand) till Stockholm.
Efter 3 timmar på tåget med musik i öronen och lite sömn mötte jag upp Bella på centralen. Vi köpte plocksallad på Hemköp och fördrev tiden till 12.14 då tåget mot Göteborg gick. Så nu är vi på gång... runt halv 4 kommer vi vara framme och då väntar fyra härliga dagar i Glenn-staden, gött!
Nu ska jag kolla på senaste avsnittet av Pretty Little Lairs och sen ska vi kolla på någon film.

Leksands bibliotek

Befinner mig just nu ute på balkongen på Leksands Biblioteket tillsammans med mamma. Med tanke på att vi har rätt dålig internet uppkoppling vid stugan så tar jag chansen i akt att följa med mamma in hit då hon behövde betala någon räkning.
Ja, som ni förstår så är jag alltså på vårt sommarställe uppe i Sunnanäng. Vi åkte upp hit sent i torsdagskväll och sedan dess har vi i stort sett bara spenderat dagarna på bryggan och i vattnet. Underbart väder! Igår var det dock väldigt molnigt med några regnskurar då och då vilket gjorde att vi åkte vi en vända till Insjön och kikade runt i lite affärer. Idag börjar det glatt nog spricka upp rätt bra igen, molntussarna blir allt glesare och solen syns allt mer.

Sommarkvällen är ung

Mysiga dagar hos morföräldrarna

Ett par mysiga dagar hos mormor och morfar skadar aldrig. Mycket, men god mat som alltid...så ätit har vi gjort för en vecka fram över. Utöver det så har vi varit ute på Fjäderholmarna och Drottningholm under dagarna och njutit av det härliga vädret.
Kom hem vid lunchtid idag och i princip kastade av mig alla kläder och sprang raka vägen till altanen. Låg och stekte ett bra dag med syrran innan jag impulsivt drog till gymmet och körde kondition och ben. Låg på golvet drygt en halvtimme när jag kom hem innan jag tog mig ork till att förflytta mig till duschen. Körde slut på alla krafter.
(Fjäderholmarna)
(Drottningholm)

Chill Relaxing

Färdig jobbat

Idag är det söndag... för er som är som mig och inte håller koll på dagarna under lovet. För min del innebär det att jag och syrran snart ska åka till mormor och morfar och vara där några dagar. Mamma och pappa åkte tidigit imorse till Arlanda för att ge sig av till Venedig. Mamma fick det i bröllopsdagspresent av pappa när de hade 20 år i bröllopsdag för någon vecka sedan. En stad som jag tycker verkar hur mysig som helst! Romantisk som bara den.

För i övrigt jobbade jag klart sista dagen i fredags, check! Men som alltid så avskyr jag ´hejdå-moments´ så lite vemodigt var det ändå... Direkt efter jobbet åkte jag till Jesper, vi kollade fotboll till största del och tog det lugnt. Stannade kvar över natten med tanke på att klockan flög iväg. Kom hem runt lunch igår och gjorde inte ett dugg resten av dagen. Låg i stort sett bara i sängen, somnade en stund också pga att det inte blev särskilt mycket sömn hos Jesper.

Onsdag

Godkväll eller snart snarare godnatt. Gosat ner mig i sängen med lite choklad och kollar på Pretty Little Liars just nu. Tiden börjar närma sig läggdags snart... är rätt trött pga att det blev lite sömn i natt. Var inne i stan samt såg på bio med Emelie igårkväll. Vi såg Förr eller senare exploderar jag. Haha ja, andra gången för mig...men det gör ju ingen skada eftersom att den är så bra. Tårarna forsade utan problem denna gången med. Snyftningar hördes överallt i salongen och vid ett tillfälle var det någon som brast totalt vilket gjorde att hela salongen plötsligt satt och storgrät rakt ut. Må säga att det var otroligt skönt.

Kom hem rätt sent och behövde sen gå upp till jobbet vid 6 imorse. Efter jobbet åkte jag direkt till Stockholm Södra för att möta upp Jesper. Tack och lov var Vincent gullig och lånade ut sin munkjacka innan jag åkte för att slippa komma fram som en dränkt katt. Damn vilket väder det har varit idag... sol, spöregn, sol, spöregn osv.