Idag

Shosan i trosan!
Kom nyss hem från att ha varit på middag hos några kompisar till oss. Ska väll dyka i säng men gör ett litet inlägg först ;)
Igår var jag ju som sagt hos Nattah med Bellusch. Vi flummade runt, skrattade, färgade Bellas hår, fixade naglarna osv. Kul var det! Imorse gick jag upp och fixade mig och sen gick direkt till Nattah för att hämta min cykel som jag lämnade hos henne igår. Skulle ju egentligen cyklat hem men Bella fick jätteont i magen så vi blev skjutsade. Men iaf när jag kom hem igen så fixade jag syrrans naglar. När vi var klara med det så var det dags att direkt åka och fira min lilla kusin på 6- årsdagen. Var där ett tag innan det var dags att åka till dom vi var hos ikväll. Det var min dag det.
Nu ska jag stänga ner för imorgon blir det upp tidigt vid halv nio tiden för att sen dra in till stan och träffa D igen. :)

<p>.</p>

♥

Nästa Nattusch

Tjenixen!
Chillar lite här framför datorn nu, borde egentligen göra klart lite engelska men det orkar jag inte... :P
Började dagen med att dra ner till centrum och sälja brödie en timme. Sen hem, låg ute i de fina vädret ett tag med syrran och nu sitter jag här. Om en halvtimme kommer Bella hit sen ska vi dra till Nattah. :)

Halloj

Halloj!
Kan inte mer än säga att guud vad skönt med helg! Vi är ju lediga på måndag och tisdag också så fyra dagar utan skola och plugg. :) Men det gav resultat efter all spanska plugg, det gick jättebra idag på provet! :D Iaf nu har jag precis bakat klart tills imorgon när vi ska sälja i centrum. Så nu vet jag inte vad jag ska göra, haha!

Glad Liv

Redo för idrott

Från fotboll till sola, haha!

Halv dött här

Hejsan!
Gör en liten paus i pluggandet och bloggar lite. Märks på statestiken att det har varit lite halv dött här på bloggen. Men som sagt så pluggar jag huvudet av mig med spanska hela tiden så har ingen tid för att blogga. Imorgon har vi provet så då får jag äntligen släppa spanskan. :) Måste även plugga lite annat, skriva på min deckare och kanske göra lite engelska. Blir nog att jag skriver i helgen. :p
Nu lämnar vi skolan. På lördag ska min klass stå nere i Huddinge Centrum och sälja bröd/bakvärk så måste baka till det, har skjutit fram det hela tiden pga av pluggandet. Men ni kan ju kika förbi och köpa lite om ni har lust...haha! Sen efter det så kanske jag ska dra hem till Nattah på kvällen med Bella och Lolle, återstår och se.
Nu ska jag käka, chiao!

How I feel right now

Idag ;)

Chiao!
Sitter och småkollar lite på Eurovision Song Contest nu samtidigt som jag checkar runt lite på datorn. Har pluggat spanska hela eftermiddagen och ännu mer blir det imorgon. Har prov på fredag sen måste jag även skriva på min deckare och göra matte. Låg och panikade igårkväll i sängen när jag skulle sova pga av stress vilket gjorde att jag inte kunde sova så låg vaken länge som ledde till att jag blev ännu mer stressad över att jag kände att jag måste sova. Men sen idag fick jag reda på att deckaren inte behövde vara klar tills på torsdag utan nästa vecka, pihu, och matten har löst sig bra nu. :)

Rensat garderoben

Hejsan!
Nu har jag, syrran och mamma precis hjälpts åt att städa min och syrrans garderob. Tog sin tid men riktigt skönt nu efterråt. Haha och kul var det också helt sjukt vad mycket skräp det fanns. Kläder från när vi var runt 8 år och en låda med kläder från typ 5 år haha, minikläder. Så blir väligt mycket att skänka/slänga. :p

Hemma- dag

Hej på er!
Idag blir en hemma- dag. Gick inte upp förren vid 12- halv ett tiden. Käkade mys frukost med familjen och sen börja städa. Men själv har jag inte städat så mycket även fasten jag måste städa rummet utan jag har suttit och skrivit deckare. -.- Fastnar hela tiden, blöh!
Ikväll sen så ska vi bort till några kompisar på middag. :)

Ny design

Heii!
Som ni ser så har jag fått en ny design av Myka igen. Tycker ni? Själv blev jag jättenöjd, änkel men ändå snygg. ;) Tack Myka!

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHA

Grabben är inte normal någonstans hahaha, tänk och se honom komma jämfotshoppande, eller skrika hela tiden. "Mikael sju år har hittat ett spel, vad e det för spel? sjdfsiod" hahaha jises asså!

Today - Friday - Weekend

Tjenare!
Kom hem för en liten stund sen lagom kall och blöt. Skit väder. -.- Stannade kvar nån timme efter skolan i omklädningsrummet med Maja, Eve, Sara och Jonna, snackade om lite hittan och dittan. ;) Nu ska jag kanske skriva lite på min deckare som vi ska vara klara med tills på torsdag och jag ligger på andra kapitlet av sju som ska skrivas. Orkar inte sitta med det i helgen. Sen ikväll så ska jag dra till Lolle med Bella och Nattah. :)

(Bildbrist så kommer komma bilder från London. Det där ↑ är inne på Sealife Aquarium där man fick gå in i en glasbur och känna hur det är att vara i en orkan. Det var jättekul dom 30 sek vi var där inne men sjukt läskigt och obehagligt om man skulle vara med om det, man kunde knappt andas fick dra efter andan. :s)

Svar på kommentar

- Det bästa och roligaste tycker jag var Madame Tussauds. Jag har länge velat åka dit och det var precis så jag väntat mig. Men sen var det bara roligt att vara där och se allting. :)

Tandläkaren :s

Hejsan!
Bloggade inget igår pga att jag inte orkade. Men då mötte jag och Bella upp Nattah efter skolan och sen gick till centrum. Vi käkade lite innan vi bestämde oss för att dra ut och springa runt Långsjön. Tyvär kom vi inte längre än till långsjön pga att Nattah inte mådde så bra och för att jag fick sjukt äckligt ont i magen helt plötsligt. Kändes som en stor potatissäck hängde på magen som skulle spricka när som helst, det var sjukt äckligt och försvann inte förrens imorse. Första och sista gången jag äter innan träning!

Idag skyndade jag mig hem direkt efter skolan för att hinna till tandläkaren. Det var väll bra förutom att jag hade ett hål... :s Läskigt att jag kände på mig det innan men det var litet iaf, hihi!

London

Fredag: Idag blev det upp tidigt runt 5- tiden. Göra sig iordning och sen dra sig mot Arlanda. Vid ca 8 lyfte planet. Efter två timmars flygresa landade vi i London. Tog tåg och tunnelbana in till London, till hotellet. När klockan var halv ett i engelsk tid men halv 2 i svensk käkade vi lite lunch. Sen gick vi mot det berömda "pariserhjulet", London Eye. Efter lite köande satt vi en av glaskurerna och började sakta röra oss runt. Jag som är höjdrädd tyckte inte det var såå jättemysigt men det var fin utsikt. Väl nere på marken igen efter en 20 min var klockan runt 4. Då gick vi in på Sealife Aquarium. In bland fiskar och hajar. När vi kom ut igen någon timme senare så möttes vi av ett härligt solväder. Vi gick till Big Ben och Westminister Abbey (kyrka) och kollade. När vi var klara med det var både jag och syrran jättetrötta i fötterna så vi började röra oss tillbaka mot hotell- hållet för att hitta en restaurang och käka på. :)

Lördag: Idag började vi dagen med en jättegod frukost. Vid 12 tiden var vi klara för att börja röra oss ut på stan. Började med att gå genom St. James Park och sen vidare till Buckingham Palace (slottet). Efter det hoppade vi på en buss. Klev av en stund på varuhuset Harrod's innan vi åkte vidare. Nästa stopp med bussen var vid Madame Tussauds. Vi käkade lite lunch innan vi gick in där. Där inne var det jättekul trots att jag hade lite kort tålamod. Det var otroligt bra gjorda vaxdockor. Så vi gick först runt o kollade samt tog kort. Sen kom vi till en liten spökrunda som var ganska obehaglig. Då var pappas hand/arm ens bästa vän, haha! Sist men inte minst avslutades "madame Tussauds rundan" med en liten tur i små "låtsas taxibilar" om Londons historia och en 4D film. Efter Madame Tussauds började vi gå uppåt mot Oxford Street för att shoppa litegrann men sen shoppa mer imorgon. När klockan var runt 9 blev det en snabb middag på Mc Donald. Jag var helt slut, både i benen och i fötterna. Så det var riktigt skönt att slänga sig på sängen uppe på hotellrummet.

Söndag: Vaknade upp till en klarblå himmel o sol. Vi gick ner och käkade god frukost. Sedan ut på stan, hoppade på en "hopp on hopp off” buss. Vi åkte på den i ungefär 40 min innan vi klev av vid Tower Bridge. För att där ifrån ta en guidad tur med båt. Avstigning var vid London Eye strax i närheten av vårt hotell. Därefter började shoppingen. Vi tog bussen till Oxford Street, shoppade och shoppade. Gick in en stund på M&M´s butiken, galet stor och galet mycket m&m´s. Vi åt lunch på Subway. Var första gången för mig och jag tyckte det var gott! Vid klockan sex stängde butikerna så då gick vi till hotellet. Fixade oss och vid 7 tiden var vi klara, gick ner till baren och tog dricka med lite tilltugg. Trötta som zombies som vi alla var gick vi mot en thai restaurang som hotellet visade när vi frågat. Väl framme var det då allt ingen thai restaurang utan det såg rent ut sagt ut som en soptipp. Då var klockan 9 så det var bara att vända hem igen. Nu när klockan är 22.34 har vi precis käkat lite. Blev att beställa från roomservise här på hotellet. Hahah!

Måndag: Sista dagen i London och vädret lika fint. Vi packade iordning väskorna och sen gick ner och åt frukost. Skyndade oss ut så vi skulle hinna med det vi skulle innan det var dags att åka mot flygplatsen. Vi åkte först till St. Pauls Cathedral (europas största kyrka). Sen gick vi en stund på Oxford Street och shoppade lite innan vi åkte till Piccadilly Circus en snabbis där åt vi lunch och sen skyndade oss tillbaka till hotellet. Vid 15-tiden var vi på hotellet och då tog tuben och tåg till flygplatsen. Hejdå London!

♥

Hemma igen då och möttes av ett liite kallare Sverige men skönt att slippa se snö...

Hii! Nu sitter jag i bilen påväg hem från Arlanda. Lite trött men måste dyka i säng när jag kommer hem så jag orkar upp till skolan imorn... -.- Tänkte precis på vad allt kan förändras på några timmar och hur man snabbt vänjer sig vid nya saker. Nyss var jag i London där jag såg röda dubbeldäckare, gulliga taxibilar, skräpmat överallt, stog åt vilket håll man skulle titta åt i marken vid övergångsställena eftersom dom är en av få länder som har vänster trafik och den lilla detaljen att alla pratar engelska. Kunde stå och snacka om någon bredvid utan att hon/han förstog och nu fattar alla vad jag säger. Hahah säkert bara jag som förstår mig på mitt tänkande. xD Men jag har iallafall haft det jättebra! :) Kommer självklart skriva och lägga upp bilder här men inte förrens imorgon. ;)

London here I come! ;D

Tjenare!
Sitter på planet nu och ska strax lyfta. Lagom trött efter ha sovit drygt 5 timmar inatt så blir nog en blund på planet. Så London here I come! ;)

X- factor

Hej!
Nu äntligen kan jag sitta lite vid datorn. Vårt internet funkar inte så måste ha i en sladd och den har pappa suttit med hela dagen... Det är när man inte har internet man ser hur beroende man är av det... o.o
Meen iaf igår var ju jag på X- factor med Bella, Jennifer och några andra peeps. Det var jättesköjj! Vi kom dit vid 11- halv 12 tiden. Vi hade turen att få vip- platser så det var naajs! :D Var dock ganska segt att sitta och kolla i 5 timmar. Såklart så skulle Danny ut sist för att få publiken att sitta kvar, när han väl kom så körde han bara Amazing och sen drog. -.- När det var slut vid 5 tiden gick vi och käkade lite i Globen City. Sen vid 6 tiden började nästa. Jennifer hade biljetter till mig och Bella så vi kollade den också, tur hade vi då också att vi kunde hålla våra bra platser. När det började var det definitivt dubbelt så mycket folk och mer ös, var också bättre bra sökande den här gången än var det var på dagen. Danny var självklart sist ut nu med men körde både ITC och Amazing. Grabben ska självklart undvika blicken också på dom han känner igen och bara glo sönder på dom andra...dissarn haha! Men vi fick iaf en överspidad *vink, vink* innan han hoppade in i taxin, haha! Efter alla 12 timmar på x- factor drog vi hem, sov hos Bella.
Bilder tagna av Myka, hinner inte ladda upp de få bilderna jag tog nu. ↓

Kom hem från henne runt 12 tiden idag. Då gick jag även förbi Lolle en stund och snackade lite med henne. :)
När jag kom hem började jag packa lite smått. Nu har jag äntliiigen packat klart. Kläder fram och tillbaka... För sen imorn blir det upp tidigt (vilket betyder att jag borde stänga av nu på direkten) och dra till London! :D Så nu kommer det inte bli någon uppdatering förrens jag kommer hem, kanske gör något tidsinställt fårse. ;)
Annars får ni ha det så bra!

Chiao

Godmorgon på er!
Nu ska jag strax gå ner till bussen och möta Bella. Sen så ska vi in och se x-factor, vi ska även möta upp Jennifer. Kanske ska slagga hos Bellusch inatt också men nu måste jag dra ser jag, chiao!

Sanna ordspråk om livet

Dagens tjej/kille

Tjenixen

Tjenixen!
Kom hem från Dalarna för ett litet tag sen så nu sitter jag här vid datorn och gör lite saker. Jag haft det jättebra, är så otroligt skönt och komma upp dit. Alla hälsar på alla liksom, lungt och skönt + att vi hade jättefint väder. Sol och blå himmel. :D Gick runt och tog lite bilder som jag tänkte lägga upp sen. Dock så har jag småkäkat godis hela helgen så måste komma igång med träningen nu. Var ute och gick på grusvägen med min lilla kusin häromdagen på landet och blev skittaggad på att bara köra järnet och springa med musik i öronen. Så nu jevlar, fårse om jag kanske tränar något imorgon beroende på vad jag ska göra. :)

Långfredagen

Godnatt på dig! Nu ska jag sova, är tröttis! ~.~ Idag har jag inte gjort något speciellt. Kusinerna kom upp idag så har gjort lite allt möjligt med dom. Varit ute i solen, känns sklönt och åka ifrån snöövädret hemma som var och kanske är fortfarande (?) och komma upp hit till solen. Känns som "sommaren på landet" om det bara skulle vara lite varmare. ^^ Men nu ska jag sova, nattis!<3

Påsklov :D

Tjenamors!
Springer runt som en yr höna och packar. Ska till Dalarna (landet) ikväll och har inte fixat någonting... :s Men går fort när jag väl fått ner kläderna. :)
Idag var ju sista dagen i skolan så nu påsklov! :D Vi fick lite godis och glass i skolan och sen gick typ alla lärare runt utklädda som påskkärringar och delade ut godis, haha barnglada lärare!
Men nu har jag inte tid och ödsla mer tid här vid datorn, så måste stänga ner. Eftersom jag sagt det många gånger så vet ni säkert att jag inte kommer kunna blogga särskilt mycket förren jag kommer hem pga att det är dålig internet koppling. Ha det bra! :)
Igår förretsen så var jag ju och shoppade med Emelie i skäris sen bio och se Titanic med henne, Bella, Nattah och Lolle. Köpte lite allt möjligt skäris, ett par blå byxor på VeroModa, en tröja på Vila, Linne på BikBok och ett par svarta shorts på Gina. Men inget på H&M såklart bara för att jag skulle ha 800:- presentkort där. :p
Bion var jättebra....om jag grät? Haha vi fick tillsägelse... det säger det mesta! o.o
Men hejdå, haha!

Shopping + bio tomorrow

Tjena på er!
Sitter och tare lungt framför tv;n nu. Har nyss satt på lösnaglar som jag fick av Jonna när jag fyllde år. :) Sen var jag, pappa och syrran och kollade på några kompisar till oss nya hus (våra förra grannars) nu på eftermiddagen/kvällen. Då fick jag också ett presentkort på 300:- på H&M. Nice, passar bra när jag ska åka och shoppa imorgon. Ska till skäris med Emelie direkt efter skolan. Vi har halvdag imorgon så slutar vid lunch. Så då blir det shoppa loss sen vid halv 7 tiden möter vi upp Bella, Nattah, Lolle och kanske Emelie på heron. Sen bio och se titanic i 3D. :D Vet inte om jag ska ha smink eller inte? HAHA, kommer gråta som fasen. En Sofia som kommer skämma ut sig i biosalongen...

Justin Bieber ♥

Hejsan!
Sitter och lyssnar sönder på Justin Bieber just nu. Asså grabben är ju sjukt bra! Hans låtar och hans röst nu + att han  har blivit dööh snygg! o.o

Vad fan ska jag göra?

Vad ska man göra när man inte vet vad man ska göra? När man vill hjälpa? Lösa allt. Får skuldkänslor pga att det känns som om att man själv har det överdrivet bra? Alla andra mår dåligt. Vad ska jag göra? Vill ta ifrån díg allt och ta problemen själv istället. Vad fan ska jag göra? Vill inte se dig må såhär, det är det ända som snurrar i mitt huvud - Hur fan kan jag hjälpa dig? Jag vill göra allt för att få dig att må bra, inte bara se dig le med utsidan utan se dig le med insidan. Gör inget dumt snälla, jag älskar dig! :'(

De flesta av presenterna från mamma, pappa & syrran, släkten och kompisar

modellfotografering

, , .

15 år sen... tiden går fort ♥

Min helg + my birthday

Som ni märkt har jag inte bloggat i helgen men har inte haft tid. Så sammanfattar det i detta inlägg. ;)

Fredags hade jag en liten tjejmiddag med mina närmsta kompisar, vi åt på resturang och sen gick vi hem hit och hade sköj. Sen sov Emelie över. (Bilder kommer)

Lördags (igår) så var jag, Bella och Jennifer i Filadelfiakyrkan på Earth Hour Show. Vi kom dit vid halv fem tiden och träffade några andra peeps. Sen satt vi ute i kylan och väntade i 3 timmar till halv åtta tills dom öppnade dörrarna. Det var så sjukt f*k'n kallt! När det väl började så var det bra! Loreen, Danny och Sarah Dawn Finer var bl.a med. Efterråt var vi kvar ett tag för att se om D skulle komma ut. Men vi drog ganska snabbt, kändes så fel. Alla D-fans stog utanför och omringade hela kyrkan. Haha! + Att hans flickvän och mamma var i publiken så han åker ju hem med dom direkt efteråt. Det var ju trots allt bara en konsert inte en signering. Iaf när jag väl kom hem vid halv tolv tiden var jag sjukt trött. (Bilder kommer)

Söndag (idag) så fyller jag år! :D Väcktes nu på morgonen och fick jättefina presenter. Lägger upp bilder senare. Sen idag så kommer närmsta släkten och firar både mig och mamma, mamma fyllde år förra helgen. :)